Zavádzanie a podpora manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy  

Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu prostredníctvom
Operačného programu Efektívna verejná správa (OP EVS).
Informácie o operačnom programe Efektívna verejná správa nájdete na 
http://www.opevs.eu/.

 

Prijímateľ: Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR, Štefanovičova 3, 810 05 Bratislava
Miesto realizácie projektu: Slovenská republika
Výška poskytnutého NFP:  7 653 215,27 eur
Obdobie realizácie projektu:  09/2018-11/2022
Kód projektu: 
Zmluva: 
CRZ

Kvalitatívne posunúť organizácie verejnej správy o krok vpred je možné len za predpokladu pozitívne nastavených zamestnancov a angažovaných manažérov so záujmom zmeniť veci k lepšiemu. Vybudovať kvalitnú organizáciu je behom na dlhé trate, počas ktorého je potrebné zdolať mnoho prekážok. Existuje široká škála spôsobov ako pristúpiť k zefektívneniu fungovania organizácií a jednou z nich je aj zavedenie manažérstva kvality. Práve to ponúka možnosť pozrieť sa dovnútra organizácie a následne nájsť cestu k zlepšovaniu, ktorého výsledky pocítia nielen zamestnanci, ale aj občania – zákazníci verejnej správy.

 

Cieľom národného projektu „Zavádzanie a podpora manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy“ je prispieť k zvýšeniu efektivity a kvality riadenia činností organizácií verejnej správy prostredníctvom hlavnej aktivity národného projektu, a to “Rozvoj manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy“. Táto aktivita je rozdelená na dve časti:

 

1.    Implementácia manažérstva kvality v ústredných orgánoch štátnej správy a príspevkových a rozpočtových organizáciách

V rámci prvej časti prebehne v partnerských organizáciách, v pätnástich ústredných orgánoch štátnej správy a piatich rozpočtových organizáciách, implementácia modelu CAF, modelu výnimočnosti EFQM, systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001, pilotná implementácia systému manažérstva proti korupcii podľa normy ISO 37001 a pilotná implementácia samohodnotiaceho nástroja kultúry kvality. Implementácia, osvojenie si a ďalší, kontinuálny rozvoj jedného z vyššie uvedených nástrojov v organizáciách prispeje k zlepšovaniu činností, poskytovaných služieb a osobitne k zabezpečeniu napĺňania požiadaviek občanov – zákazníkov.

 

2.    Zriadenie CAF centra

Druhá časť je zameraná na vytvorenie CAF centra v ÚNMS SR, ktorého činnosť bude založená na poskytovaní činností odbornými zamestnancami a expertmi v oblasti manažérstva kvality. Poskytovať bude vzdelávaciu a poradenskú činnosť organizáciám verejnej správy a zároveň bude vykonávať analyticko-metodickú činnosť. Zámerom CAF centra je zvýšiť povedomie o manažérstve kvality v rôznych druhoch organizácií verejnej správy a zároveň zvýšiť mieru jeho implementácie v nich.

 

Partneri:

1.        Ministerstvo vnútra SR

2.        Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR

3.        Ministerstvo životného prostredia SR

4.        Ministerstvo obrany SR

5.        Ministerstvo zdravotníctva SR

6.        Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR

7.        Ministerstvo financií SR

8.        Ministerstvo kultúry SR

9.        Úrad vlády SR

10.     Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu

11.     Národný bezpečnostný úrad

12.     Úrad priemyselného vlastníctva SR

13.     Úrad pre verejné obstarávanie

14.     Štatistický úrad SR

15.     Slovenský metrologický inšpektorát

16.     Národný inšpektorát práce

17.     Štátna veterinárna a potravinová správa SR

18.     Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR

19.     Regionálny úrad verejného zdravotníctva Levice

 

Posledná aktualizácia: 08.02.2019 / OI
Linky

opis